سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاور تلفنی کنکور ریاضی

اغلب دانش آموزان گروه آزمایشی ریاضی برای تحصیل در رشته های مهندسی پرطرفدار مانند مهندسی برق، مکانیک، کامپیوتر، عمران، معماری، صنایع و شیمی وارد این رشته شده و قصد شرکت در کنکور ریاضی 1401 را دارند.

بین سال های 70 تا 80 حدودا 500 هزار داوطلب در این گروه آزمایشی ثبت نام کردند اما طبق آمار اعلام شده توسط سازمان سنجش، در سال های اخیر تعداد داوطلبان این گروه آزمایشی به 150 هزار نفر کاهش یافته است و اکثر دانش آموزان به دلایل مختلف به سوی شرکت در کنکور سراسری تجربی ترغیب شدند. در نتیجه امروزه رقابت کمتری بین متقاضیان این گروه آزمایشی به وجود آمد.

بسیاری از داوطلبان اطلاع درستی از کنکور سراسری ریاضی 1401 ندارند، به همین خاطر در ادامه به بررسی ثبت نام، شرایط ثبت نام، منابع، دروس عمومی و دروس اختصاصی و ضرایب و زیر گروه های آن، بررسی سوالات و برنامه ریزی کنکور سراسری ریاضی 1401 پرداخته ایم.

 

ثبت نام کنکور سراسری ریاضی 1401

ثبت نام کنکور سراسری از 10 لغایت 17 بهمن ماه به صورت اینترنتی انجام شد. ثبت نام کنکور 1401 مانند سایر آزمون ها تمدید شده و تا 20 بهمن ماه ادامه داشت. همچنین یکم لغایت چهارم اسفند ماه به ثبت نام مجدد کنکور ریاضی اتختصاص داده شده و شاهد ثبت نام این ماراتن سنگین در زمان های اعلام شده از طریق وب سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org بودیم.

داوطلبان پس از خرید کارت (کارت های) اعتباری مورد نظر خود، می توانند با تکمیل اطلاعات فردی (نام، نام خانوادگی، آدرس، کدپستی و ...) و اطلاعات تحصیلی (معدل دیپلم، معدل پیش دانشگاهی، کد ناحیه تحصیلی، کد دانش آموزی و ...) ثبت نام کنکور سراسری 1401 را تکمیل کرده و در انتها کد رهگیری دریافت نمایند.

 

 علیرغم اطلاع رسانی های انجام گرفته از سوی سازمان سنجش، هر ساله تعدادی از داوطلبان موفق به انجام فرایند ثبت نام در کنکور سراسری نمی شوند ، بنابراین سازمان سنجش چند روزی زمان ثبت نام را تمدید می کند تا جاماندگان از ثبت نام بتوانند ثبت نام خود را انجام دهند. سال گذشته 10 لغایت 16 اسفند ماه به ثبت نام جاماندگان کنکور سراسری اختصاص یافت به محض مشخص شدن زمان ثبت نام جاماندگان ثبت نام کنکور 1401 مهلت در نظر گرفته شده، اطلاع رسانی می گردد.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ریاضی 1401

برای ثبت نام کنکور سراسری ریاضی 1401، ابتدا باید شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در این آزمون بررسی شود زیرا تنها داوطلبانی که شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شده را داشته باشند، می توانند در کنکور ریاضی 1401 شرکت نمایند. شرایط عمومی شامل عقیده به نظام جمهوری اسلامی و ادیان مصرحه در قانون اساسی است. اما مهم ترین قسمت شرایط اختصاصی کنکور ریاضی است که از مهم ترین آن ها می توان به دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک پیش دانشگاهی اشاره کرد.

 

برای شرکت در کنکور سراسری 1401، نیازی به یکسان بودن گروه آزمایشی با مدرک دیپلم داوطلب نمی باشد و متقاضیان با هر مدرکی می توانند در گروه های آزمایشی دلخواه خود شرکت کنند. داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی (فوق دیپلم) هستند، می توانند در این آزمون شرکت کنند. لازم به ذکر است افرادی که  شرایط انصراف از تحصیل و تحصیل مجدد  را دارند، با رعایت شرایط و ضوابط ثبت نام در کنکور می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

بیشتر  بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور سراسری

منابع کنکور سراسری ریاضی 1401

بررسی سوالات کنکور سنوات گذشته ثابت کرده اصلی ترین و مهم ترین منابع طراحی سوال در کنکور ریاضی، کتاب های درسی می باشند. با سنگین شدن رقابت در کنکور سراسری قطعا در کنار کتاب های درسی مطالعه کتاب های کمک آموزشی موجود در بازار خالی از لطف نمی باشد. انتخاب یک کتاب کمک آموزشی برای هر درس علاوه بر این که موجب می شود تا داوطلب درسنامه ها را به صورت روان تر و نکته ای تر فرا گیرد، می تواند میزان تسلط وی را بر روی تست زنی در آن درس بهبود بخشد.

 

برخی داوطلبان برای هر درس از چندین کتاب کمک آموزشی استفاده می کنند که این کار کاملا اشتباه است. به داوطلبان توصیه می شود برای هر درس فقط یک کتاب کمک آموزشی تهیه کنند تا در هنگام مطالعه دچار سردرگمی نشوند. برای آشنایی با منابع کنکور سراسری ریاضی 1401 و کتب کمک آموزشی توصیه شده توسط مشاوران هیوا می توانید مقاله مرتبط با آن را مطالعه فرمائید.

بیشتر بخوانید: منابع کنکور سراسری ریاضی

سوالات عمومی و تخصصی کنکور سراسری ریاضی 1401

آزمون علوم ریاضی 1401، شامل دو دفترچه عمومی و اختصاصی می باشد که آشنایی با جزئیات این دفترچه ها به مدیریت بهتر آزمون و کاهش استرس داوطلبان سر جلسه آزمون بسیار کمک می کند. توجه داشته باشید که دفترچه های عمومی کنکور در تمامی گروه های آزمایشی کاملا یکسان می باشد اما طراحی سوالات آن ها با هم متفاوت است. اما ساختار کلی دفترچه اختصاصی تمامی گروه های آزمایشی با هم متفاوت است.

 

جهت موفقیت در کنکور ریاضی باید به نحوی برنامه ریزی کرد که برای مطالعه تمامی دروس به اندازه کافی وقت گذاشته شود. با توجه به ضرایب ذکر شده مشخص است که ضریب درس ادبیات فارسی از بقیه دروس عمومی بیشتر است، پس بهتر است برای درس ادبیات فارسی کمی بیشتر از بقیه دروس وقت صرف شود تا با کسب درصد بهتر رتبه داوطلب ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: پاسخنامه کنکور 1401

سوالات اختصاصی کنکور سراسری ریاضی 1401 از کتاب های ریاضیات، هندسه، زیست، فیزیک, شیمی سال های دهم، یازدهم و دوازدهم طراحی می شود. دروس اختصاصی با توجه به هر زیرگروه ضرایب خاصی دارد که در ادامه به آن ها اشاره کردیم.

 

برای اطلاعات بیشتر از مشاور تلفنی کنکور ریاضی با ما در ارتباط باشید.